sobota 3. března 2018

Pokaždé jinak, vždycky s chutí...


víkendově peču.


Příjemné sobotní odpoledne přátelé.
Pečení víkendového moučníku patří k mým pravidelným sobotním aktivitám.
Pro dnešní pečení jsem vybrala jednoduchý borůvkový chlebíček s lesklou borůvkovou polevou.

 Recept na těsto je velmi jednoduchý.
Na těsto budeme potřebovat:
3 vejce
130 g cukru krupice
200 g hladké mouky
80 g polohrubé mouky
150 g másla
2 ČL vinného kamene
špetka soli
100 ml mléka

Postupujeme takto:
1) Oddělíme žloutky a bílky
2) Bílky vyšleháme se špetkou soli
3) Žloutky v jiné míse vyšleháme se změklým máslem a cukrem
4) Postupně přidáváme mouku s vinným kamenem a ředíme mlékem 
5) Na závěr opatrně vmícháme ušlehané bílky

Formu si pečlivě vymažeme a vysypeme polohrubou moukou. Vlijeme polovinu těsta. Na ni navrstvíme část borůvek obalených v cukru a zalijeme druhou polovinou těsta. Pečeme na 180°C horkovzduch a upečení zkoušíme špejlí.
Mně začínají pondělkem jarní prázdninky, takže se těším na odpočinek. Mám naplánovanou výstavu „Labyrintem dějin českých zemí“, která začala minulý týden na Pražském hradě v objektu Císařské konírny. Na tu se opravdu těším. Pak si také musím nechat upravit mé neposedné a řádně přerostlé kadeře ☺ Zkrátka se budu opečovávat. A také doufám, že trošku zintenzivním přítomnost zde na blogu. 

Mějte se všechny fajn a brzy zase na shledanou.

M.

5 komentářů:

  1. Borůvky bych si fakt dala. Ale v mrazáku došly a čerstvé v nedohlednu:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  2. Máš to moc hezky nafocené. Já se teď snažím pečení omezovat - džíny, co jdou sotva dopnout, mne k tomu dost důrazně vybízejí.
    Užij si prázdninové volno.
    Stáňa (http://werka13.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
  3. Poslední dobou jsou borůvky u mě dost oblíbené.
    Díky za recept. Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Martinko, moc děkuji za borůvkovou dobrotu a přeji ti moc krásné prázdniny!
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá úžasně!
    Užij si volno....zdravím Marťula

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...