sobota 4. listopadu 2017

Maminčina hovězí polévka


...má nejmilejší dcerko, zde máš další z maminčiných receptů ♥
Až ho budeš potřebovat, tak zde ho vždycky najdeš.
Samozřejmě je recept určen i pro další mladé kuchařinky
Domácí polévky prosím neopomíjejte. Příjemně se jimi zahřejete, ale hlavně nasytíte. A pokud zvolíte ty nejlepší suroviny, můžete polévku použít i jako skvělou vydatnější svačinu nebo večeři.

AHOJ VŠEM V LISTOPADU.


Takže pojďme vařit.

Budeme potřebovat:
na vývar-
1/2 kg kvalitního hovězího masa na polévku ( i s morkovými kostmi)
2 velké mrkve
2 petržele
2 velké řapíky celeru
1 cibule ve slupce
3 stroužky česneku ve slupce
5 bobkových listů
5 kuliček nového koření
5 kuliček celého pepře
sůl dle chuti
studená voda

na zavářku a dodělávky-
1 vejce
4 oříšky másla
hladká mouka
mražená kukuřice a hrášek dle potřeby
sůl na dochucení
listová petrželka na ozdobení

Budeme postupovat takto:
Všechny ingredience na vývar si vložíme do velkého polévkového hrnce a zalijeme alespoň 2,5 litry studené vody.
Opatrně přivedeme k varu a posléze vaříme na mírném plameni, tzv. polévku táhneme, minimálně 
2 hodiny (pravidelně také odebírejte z polévky pěnu, abyste ji měli čistou).
Scedíme a pokračujeme.
Připravíme si zavářku.
V malém kastrolku si rozehřejeme máslo a přidáme hladkou mouku tak, abychom připravili světlou jíšku.
Odstavíme a do jíšky rozmícháme syrové vajíčko.
Vytvoří se tak jakési hrudky.
Ty vsypeme do horkého vývaru a společně povaříme ještě nejméně 20 minut, aby se mouka ze zavářky hezky zavařila.
Do polévky vsypeme hrášek, kukuřici, nakrájenou mrkev, nakrájené maso a dochutíme solí, popř. pepřem a ještě chvilku polévku dotáhneme.
Na závěr ozdobíme nakrájenou listovou petrželkou.


Jak jsem již napsala, tento recept asi nebude sloužit kuchařinkám se zkušenostmi, ale spíše mladým začínajícím hospodyňkám. Moje Terinka zde vždy najde naše domácí osvědčené recepty. Třeba jednou dojde k tomu, že své recepty sepíšu do knížky, ale to je spíše sen a přání a nevím, jestli se mi ho vůbec kdy podaří zrealizovat. Takže blog je zatím dobrou alternativou.



 Moje milé, mějte pěkný víkend.

M.

12 komentářů:

  1. .......souhlas:-) Ifka

    OdpovědětVymazat
  2. Není nad poctivý vývar. Ať hovězí nebo kuřecí...Dělám ho velmi podobně Marti:-).
    Měj hezký víkend
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Já na polévky nedám dopustit. Holt stará škola ☺☺☺
      Pa M.

      Vymazat
  3. Vývary jsou vlastně jediné polévky, které jím (zahušťované a krémové mi nejedou). A máš to moc pěkně nafocené

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, to je urcite bezva napad nechavat recepty tam, kde by je dcera mela vzdy najit. Vyvar delam hodne podobne, jen ja vetsinou s malymi knedlicky, i kdyz nejradeji mam nudlovou:-). Hezky vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, zavářku samozřejmě také střídám. Někdy knedlíčky, někdy nudličky, někdy kapání... atd. Pa pa M.

      Vymazat
  5. Martinko, musím se smát! Ať je naše Terka v Anglii nebo třeba San Francisku, můj blog jí slouží jako kuchařka :o) Stejně jako tvé Terince.
    Polévka je prostě základ a ta tvá vypadá opravdu úžasně a poctivě.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jóóó, to je sranda, jak to máme stejně.
      Helinko, přeji ti fajn týden, M.

      Vymazat
  6. Naprosto s tebou Martinko souhlasím, že polévka je základ a neměla by být opomíjená. A je jedno jaké kdo dává přednost, každý si vybere dle své chuti. Já polévky vařím opravdu často i pro nás dva, neumím si jídelníček bez nich ani představit. Vývar hovězí dělám stejně jako ty, jenom jsem ho nikdy nezavářela jíškou - to je snad jediný rozdíl. Používám nudle, drobení, knedlíčky, vaječný svítek atd. A důležité je opravdu na mírné teplotě táhnout :o)). Náš Matýsek mi jednou u oběda řekl - babičko, ty vaříš tak dobře, ty by si mohla vařit v restauraci- :o)). To mne rozesmálo a odpověděla jsem mu - ježiši jenom to ne!! :o).
    Tak dobrou chuť.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já ji také nezapražuji, klasicky střídám nudličky, knedlíčky, kapání a někdy tyto vajíčkové trhance. Ale jinak je to vývar čistý.
      A gratuluji k tvému kuchařskému umění. Dětičky poctivé vaření poznají. Pa M.

      Vymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...