středa 2. srpna 2017

Krémová polévka


(dnes pro změnu ) z CUKET

V horkých dnech, jako je ten dnešní, se nikomu nechce stát hodiny u sporáku. Ani mně ne. Nechala jsem se proto inspirovat Apetitovými recepty a pustila se do krémové cuketové polévky. Jednoduchost přípravy se mi moc zamlouvala, a také...cuket je na zahrádce pořád dost

Budeme potřebovat:

🍲  1 kg různobarevných cuket (já jsem preferovala odrůdu bílé a žluté cukety)
🍲  60 ml olivového oleje
🍲  1 stroužek nadrobno nasekaného česneku
🍲  hrst nasekaných bazalkových lístků
🍲  750 ml zeleninového vývaru (vařím si domácí z kořenové zeleniny)
🍲  80 ml smetany na vaření
🍲  hrst nasekané hladkolisté petrželky
🍲  50 g nastrouhaného parmezánu
🍲  mořská sůl a pepř dle chuti
🍲  2 oříšky másla
🍲  na podávání pak ještě parmezánové hoblinky dle chuti, barevný pepř a plátky ciabattky nebo semínkového chleba.

Postupujeme takto:

🍲  Na středním plameni rozehřejte v pánvi olivový olej.
🍲  Opékejte na něm česnek, bazalku a osolenou cuketu pomalu 10 minut, až cukety lehce změknou. 
🍲  Opepřete bílým pepřem, zalijte vývarem a vařte 10 minut. 
🍲  Polévku rozmixujte dohladka.
🍲  Vmíchejte smetanu, petrželku a parmezán. 
🍲  Osolte podle chuti. Vypněte sporák.

🍲  Zašlehejte dva oříšky chladného másla.
🍲  Při podávání rozdělte polévku do misek či talířů a ozdobte čerstvě mletým pepřem a posypte parmezánem. 
🍲  Zvlášť podávejte opečenou ciabattku nebo chléb. 



Zmiňovala jsem k podávání ciabattu. S tou mám jednu úsměvnou příhodu. Ráda chodím nakupovat do Billy. Je tam sice trošku dráže, ale seženu tam kvalitní zboží, a také tam chodí méně lidí, takže si vždy v klidu nakoupím. No a u nás v Bille je jeden pan pokladní, který když markuje, tak si každou položku pěkně předříká, co to je, kolik je toho kusů a tak. A jednou markoval někomu přede mnou a povídá :"C I B A B E T K A, kusy dva." Musela jsem se smát, jak si výslovnost upravil po svém ☺Za mnou stál takový mladý muž, i u něj jsem viděla úsměv na tváři. A to není jen "CIBABETKA", pan pokladní má více takových "vejšplechtů". Když je na kase on, má vždycky dlouhou frontu. Každý chce asi slyšet jeho povídání.
Tak to jsem jen pro zasmání odskočila.

Přeji Vám příjemnou středu a někdy příště, třeba u dalšího vaření, na shledanou.

M.

12 komentářů:

  1. Oh - máš krásně nafocené. Já včera zkoušela z cukety pomazánku na topinky a teď když vidím tvoje fotky, přemýšlím, jestli to mám vůbec publikovat. Ten rozdíl je děsný.
    A jinak ač se mi hodí každý recept na "likvidaci" cuket, tak polévku nee - já krémové nerada. Ale těším se, že třeba bude ještě nějaký další - nepolévkový...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáničko, děkuji moc za pochvalu.
      A to víš, že publikuj, dobrých receptů není nikdy dost.
      Měj se pěkně, M.

      Vymazat
  2. No a já dnes taky dělala polévku z cukety. Trochu jinak, trochu po svém, ale dobrá byla. Ne, že bych se chválila, ale když manžel snědl plný talíř, tak to mohu slůvko ,,dobrá" napsat.:-)
    Hezké dny přeji!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jen se pochval, vždyť on to za nás nikdo neudělá ☺ ba ne, manželovi chutnala, jak píšeš, a to je moc dobře.
      Měj se prima, M.

      Vymazat
  3. Martinko , každý den jsem ráda za dary ze zahrádky a z mé nadúrody cuket mají radost i moji sousedé, přátelé a rodina ...( tedy doufám :-)) Přeji pohodové letní dny ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
  4. Zapsáno , vyzkouším .... ale jindy. Dneska mě manžel pozval na výroční večeři :-)
    Měj se Martí hezky. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Téda...ty se máš, také bych si dala něco, co mi přinesou na stůl ☺
      Pa M.

      Vymazat
  5. Dělávám ji podobně Martinko, krémové polévky máme moc rádi a cuketová je oblíbená velmi. Chléb si nedáváme, spíš kysanou smetanu, tak lžičku do talíře, ta mi do krémových polévek sedne hodně nebo krutonky a sýr. Mňam.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, určitě to s kysankou a krutonky ladí. Třeba na to dojde příště. Pa pa M.

      Vymazat
  6. Martinko, vypadá skvěle, jsou v ní samé dobré věci.
    Děkuji za recept a přeji příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Ja radeji pecenou cuketu v buchte, ale tahle polevka vypada skvele. A cibabetka nema chybu:-), taky bych v te frone stala:-). M.

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...