sobota 23. července 2016

CRUMBLE rybízový


Příjemnou sobotu Vám všem!



Týden nám zase utekl jako voda, prázdninky se blíží ke své polovině a zkrátka tak nějak všechno letně plyne.
Já si užívám domácí pohodu s ryze letním vařením, pečením a samozřejmě zavařováním, sušením bylinek ...atd.
Dělám věci, na které v průběhu běžného roku nemám čas nebo energii.
Dnes dopoledne jsem vyrazila, jak já tomu říkám, na každopáteční "výpravu za žrádlem" ☺, takže jsem se dopoledne zdržela ve městě. Nicméně k odpolední kávičce jsem stihla upéct voňavý rybízový crumble.
Je to lehounký dezert, žádné těžké těsto, a dá se doplnit podle chuti vanilkovou zmrzkou nebo šlehačkou.

Recept na tento dezert je velmi jednoduchý.

Potřebujete:

100 g cukrářských piškotů (můžou být i normální)
50 g hladké mouky
50 g hnědého třtinového cukru 
100 g másla
javorový sirup (lžíci do každé mističky)
5 lžic třtinového cukru na zasypání ovoce
600 g rybízu (můžete použít i jakékoliv jiné ovoce)

Z piškotů, mouky, cukru a másla uděláme žmolenku (já ji udělala v malém mixéru). Do pěti mističek jsem si rozdělila rybíz, posypala ho lžící třtinového cukru a zalila lžící javorového sirupu. Nakonec jsem vše zasypala připravenou žmolenkou.
Do trouby (180°C) dáme zapéct zhruba na 25 minut až žmolenka zezlátne.
Po mírném vychladnutí můžete ozdobit šlehačkou nebo zmrzlinkou anebo jen poprášit moučkovým cukrem.
  

Tak co...? Není to vůbec složité, ale o to víc dobré. Rybízový crumble je hezky nakyslý, plný vitamínů a lákavé letní vůně.


Užijte si krásný slunečný víkend ☼
My budeme mít o zábavu postaráno. Naše rodina se totiž rozrostla o nového člena...
máme lásku kotěcí

M.

6 komentářů:

  1. Marti, pred tydnem jsem si koupila misticky, ze konecne budu mit v cem udelat crumble. A tady recept, takze trefa:-). Vypada uzasne. Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak skvěle. Použít se dá samozřejmě jakékoliv ovoce.
      ☼ víkend, M.

      Vymazat
  2. Martinko, no vidíš, cruble!!! Děkuji za připomenutí, letos jsem ještě žádné nedělala...
    Tvé krásné fotky mě tedy inspirovaly...
    Moc děkuji a přeji příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, to vyzerá dobre. Nikdy som nič podobné nerobila, tak je na čase vyskúšať to. Malín je plná záhrada, takže idem na to. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko...teď, právě teď jsem vyndala z trouby ostružinový crumble. Manželovi to moc chutná, tak si ho poručil znovu.
      Ať se ti povede, pa pa M.

      Vymazat
  4. Ještě jsem ho nikdy nevyzkoušela, tak snad na něj také dojde.
    Měj krásné dny Martinko.
    Ála

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...