sobota 23. dubna 2016

MAKOVEC


Krásný sobotní den milí přátelé!

I obyčejný makovec se může přidáním několika málo ingrediencí stát neobyčejně skvělým dezertem.


A jak se vlastně všechny máte?
Jaro se nám pořád nějak ne a ne plně rozběhnout. Sice všechno krásně kvete a pučí, ale chybí mi stálé vyšší teploty, kdy vyběhnete ven jen v tričku, necháte otevřené dveře na terasu a tak, vždyť to znáte. 
Tak snad se brzy dočkáme. 
Pojďme ale na dnešní recept. Možná někomu připomene to, co už dlouho nepekl a přitom je to recept našich babiček, třebaže pozapomenutý.


Budeme potřebovat:
2 vejce
200 g hladké mouky
200 g mletého máku
180 g cukru
50 g kokosového tuku
1/2 litru mléka
špetka soli
2 lžičky vinného kamene (prášek do pečiva)
lžička skořice
vlašské ořechy
sušené brusinky

Postup:
- žloutky vyšlehejte s cukrem
- postupně přidávejte mouku s vinným kamenem
- dále pak mák
- zjemňujte mlékem a rozpuštěným kokosovým tukem
- následně přidejte skořici, vlašské ořechy a brusinky
- na úplný závěr opatrně vmíchejte sníh ze dvou bílků


Samozřejmě i "obyčejný" makovec můžete vylepšit teplou karamelovou nebo čokoládovou omáčkou, kopečkem brandy šlehačky nebo horkými malinami a rázem máte vznešený dezert.
Záleží na příležitosti, ke které budete makovec servírovat.
Ale věřte mi, že vynikající je i samotný k hrnečku mléka nebo, v mém případě, k šálku horké černé kávy.


Mějte prima víkend.

M. 



16 komentářů:

  1. Jééé Marti - ten vypadá úžasně ✿ škoda, že u nás jím mák jenom já...
    Přeji krásný víkend ✿✿✿ Renča

    OdpovědětVymazat
  2. Jééé Marti - ten vypadá úžasně ✿ škoda, že u nás jím mák jenom já...
    Přeji krásný víkend ✿✿✿ Renča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renčo, upeč si z poloviční dávky do malé bábovčičky☺
      Pa M.

      Vymazat
  3. Hmmm, makovy jsem nikdy nepela, mohla bych prubnout, vypada bajecne, diky za napad:-). M.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, máš pravdu, ....trochu zapomenutý recept, moje babička makovec pekla často, já ani jednou. ..tak to třeba díky Tobě napravím:-)
    Hezký víkend,Jitka


    OdpovědětVymazat
  5. Marti, máš pravdu, ....trochu zapomenutý recept, moje babička makovec pekla často, já ani jednou. ..tak to třeba díky Tobě napravím:-)
    Hezký víkend,Jitka


    OdpovědětVymazat
  6. Marti, makovec som nikdy nepiekla, ale vyzerá výborne. Určite vyskúšam. Krásne fotky. Andrea

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá nádherně a určitě i báječně chutná :-). Krásný víkend Ivna

    OdpovědětVymazat
  8. Makovec jsem pekla často, když byly děti malé a milovali jsme jej. Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  9. Martinko, mňam! Hned bych ochutnala, mamka ho pekla s citronovým ledem navrchu... Musím si pořídit mlýnek na mák....
    Přeji krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý den, Martinko. Makovec vypadá skvěle. =o) V sobotu jsem podle Vašeho receptu upekla Galette koláč s jablky a broskvemi a byl skvělý. Ivana z Prahy

    OdpovědětVymazat
  11. Marti opravdu vypadá náramně.Vyzkouším,a zkusím ho z bezlepkové mouky ať si udělám radost já.Měj se moc hezky.Z❤

    OdpovědětVymazat
  12. Martí udělala jsi mi takové chutě!!!!!!!!!!!V Tvém provedení je fakt vznešený!Dája

    OdpovědětVymazat
  13. Děvčátka...zdravím vás a velmi velmi děkuji za vaše komentáře.
    Mějte krásné dny, Martina

    OdpovědětVymazat
  14. Óóó, čím viac maku, tým lepšie pre mňa, vĎaka za tip na wíkend :)
    Jolana z http://yellowhouseideas.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  15. Martinko vracím se sem a MUSÏM strašně chválit tento recept !!! Opravdu jeden z NEJ co se přibližuje k onomu známému makovci v alobalové vaničce. Protože mám na podzim vždy nasbírané hromady máku (takové malé makové království) můžu mákem radostně plýtvat a zkoušet ... a tvému receptu dávám 1* ♥ Iva

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...