neděle 26. července 2015

MERUŇKOVKY


...jsou dvě poslední marmošky, které jsem zatím vařila.

Jedna je
    ...MERUŇKOVÁ s LEVANDULÍ...    
a
 druhá je
    ...MERUŇKOVÁ s citrónovým likérem LIMONCINO...    


Recept na jednu z nich je zde, poznáte na kterou ?

1,5 kg zralých meruněk
700 g cukru
25 g pektinu
šťáva z jednoho citrónu
1,5 dcl likéru Limoncino

Meruňky vypeckujeme, nakrájíme na menší kousky a dáme do hrnce (já používám litinový, i když moc ráda bych si chtěla vyzkoušet vařit marmeládky v hrnci měděném☺), přisypeme cukr smíchaný s pektinem a pomalu přivádíme k varu. Pokud by se vám kousky meruněk zdály moc velké, můžete je jemně pomačkat šťouchadlem na brambory. Necháte povařit 4 minuty a stáhnete z ohně. Po chvíli vlijete likér Limoncino, promícháte a ihned plníte do sklenic. Na závěr zavařím marmeládu ve vodní lázni 20 minut na 80°C.
Skvělá chuť je zaručena








Teď se na nějakou dobu s marmeládováním rozloučím.
Budu čekat až dozrají ostružiny, no a pak jablíčka, švestky, hrušky a dýně. To budou na pořadu už podzimní marmeládové chutě a vůně. Určitě je obohatím o vanilku, skořici a hřebíček a také o oříšky a možná čokolááádu. Uvidíme ☺

Dnes jsme s manželem zavařovali 33 sklenic okurek. Šlo to dobře od ruky, máme hotovo a zásobičky už jsou na svém místě.





 Mějte se všichni prima a hezké nedělní odpoledne.


Objetí všem
Martina



12 komentářů:

  1. Martinko, ty ses do toho letos obula... Ale vypadají moc krásně, jedna lépe než druhá!
    A okurky ještě nemám, tak tiše závidím...
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helinko, děkuji, i tobě hezký večer.
      My jsme včera dostali celou bednu okurek, tak jsme se do toho museli pustit ☺
      Pa Martina

      Vymazat
  2. Vyzerajú fakt chutne, krásna farba a tie poháre? Tie tak trochu zavidím. Ja som dostala od susedov také mini marhule, po uvarení ostali také nechutné šupky, tak som to musela všetko prepasírovat.

    OdpovědětVymazat
  3. Marti,Tvé letošní džemovaní.....Ty mi ale děláš chutě:-)Meruňkovka ...hm,lákadlo:-)
    Dnes jsem uvařila dle Tvého receptu višňovou,sic bez zlatého rumu,ale ten kardamon...to je fakt mňam,vůbec by mě tahle kombinace nenapadla...
    Hezký týden,Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. Martinko, máš opět krásně nafocené, to tiše a v dobrém závidím, to se mi stále nedaří...Já už vidím, že víc jak polovinu všech svých letošních marmelád rozdám :o))). Možná, že ještě seženu ostružiny, uvidím.
    Krásné letní dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, Tvé nadšení cítím i přes ten monitor. Ráda se u Tebe kochám i inspiruji.
    Přeji mnoho elánu a dalších skvělých nápadů. Lidka

    OdpovědětVymazat
  6. Martinko, zavařeniny vypadají - a jistě chutnají - báječně! Moc se mi líbí sklenice...
    Pa Maru

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Marti , marmošky vypadají nádherně a i váš web je krásný a inspirující . Taky jsem se etos pustila do marmelád, jenom nemůžu sehnat pektin, tak prosím o radu.
    Přeji krásné letní dny a děkuji. Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko, omlouvám se za pozdní odpověď, ale byla jsem na dovolené. Napiš mi e-mail a já ti pošlu odkaz, kde kupuji pektin já. Pa Martina

      Vymazat
    2. Zdravím po dovolené, můj e-mail je marketasrol@seznam.cz , předem mockrát děkuji a přeji krásné horké letní dny :))). Markéta

      Vymazat
  8. Marmeládky vypadají i přes monitor úžasně :-) mohla bych vás poprosit o info kde kupujete skleničky? Hezký den Jája

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...