středa 27. března 2013

Jidáše ... a úsměv prosím ... ☺


Dnes se nikdo neškareďte, nemračte, ale naopak se usmívejte. I když je dnes "Škaredá středa", přeci jen nám úsměvy na tváři sluší více, co říkáte.
Rozhodla jsem se, že zkusím upéct jidáše. Ještě jsem je nikdy nepekla, tak proč je nezkusit, že ?
Bude to taková generálka pečení před bochánky, které přijdou na řadu v pátek.



Co budeme potřebovat ...

250 ml mléka
42 g droždí
 krystalový cukr dle chuti
500 g směsi hladké a polohrubé mouky
120 g másla
2 žloutky
80 g medu

citrónová kůra
rozinky a brusinky
špetka soli



A jak budeme postupovat ...


Asi v 100 ml vlažného mléka rozmícháme droždí s cukrem a lžící mouky a necháme vykynout. Změklý tuk vymícháme se žloutky a medem do pěny. Postupně přimícháme mouku, kvásek, zbylé mléko, nastrouhanou citrónovou kůru a sůl. Zpracujeme těsto, které necháme dobře vykynout.
 Z těsta krájíme kousky a formujeme z nich válečky, které kroutíme do spirály. Naskládáme je na  plech vyložený pečicím papírem a necháme je ještě chvíli vykynout. Koláčky vložíme do předehřáté trouby a pečeme dozlatova. Ještě teplé jidáše potřeme rozpuštěným medem, který zaručí tu úžasnou lesklost.





Milé dámy...
přeji Vám dobrou chuť,
pokud budete péct tak , jako já...





Opatrujte se ♥♥♥
Všechny Vás objímám
Vaše Martina

14 komentářů:

  1. Marti, teda ta jsi mě navnadila. Hnedle ukládám recept a na víkend jdu do toho.
    Krásný podvečer ... Věra

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, jidase som este nepiekla, vdaka za recept a urcite vyskusam. Opat si vsetko krasne nafotila. Krasne sviatky. Andrea

    OdpovědětVymazat
  3. Marti,
    Jidášky se Ti moc povedly. Nás to čeká zítra - tradičně jako každý zelený čtvrtek.
    Už se těším.
    Hezké fotky :-)
    MartinaK

    OdpovědětVymazat
  4. Martinko krásný růžový příspěvek a a ti jidášci vypadají báječně!!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Martinko, máš je nádherné, řekla bych přímo k nakousnutí! Loni jsem je pekla poprvé a moc nám chutnaly, tak asi zítra :o)
    Pohodový večer přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, díky za recept. Jídáše jsem ještě nikdy nepekla, ale ty Tvé vypadají tak dobře, že asi letos vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Bardzo mnie ciekawi ten przepis - muszę go wypróbować.Na zdjęciach wygląda to bardzo apetycznie !!! Śliczne jest to różowe, owijane jajeczko :)))
    Pozdrawiam:)

    OdpovědětVymazat
  8. Recept na jidášky už mám drahně let po svojí babičce - úžasné pekařce, ale ještě jsem ho nikdy nevyzkoušela. Možná by na něj byl letos ten správný čas, ale děti chtějí před bochánky něco s tvarohem, tak budu mít asi smolíka... ale neškaredím se, stačí ta mračna venku za oknem... pa, L.

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné jidášky jsi upekla, jen by mě zajímalo, jestli ty přísady můžu šoupnout do pekárny, já jinak kynuté těsto neumím. Nikdy mi nechce vykynout správně a mám pak po upečení akorát tak materiál na dlažební kostky. No ale určitě je vyzkouším :) díky za recept

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky,
      určitě to všechno naházej do pekárny...určitě ti těsto pěkně vykyne...neměj strach!
      Pa Martina ♥

      Vymazat
  10. Martinko, paráda .... děkuju za recept .... nedá mi to, Jídáše určitě vyzkouším ....vypadají skvěle.....krásné velikonoce ....Marki

    OdpovědětVymazat
  11. Ty se Marti ale cinis,jsi sikulka a ta kavicka k tomu,mnam,hned bych si dala.

    OdpovědětVymazat
  12. Marti, tvé jidáše jsou mňamkovitě fotogenické. Teď je půlnoc a ty mi děláš chutě. Ójééé :-)
    Užijte si veselé Velikonoce a Tobě bohatou pomlázku.
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  13. No teeeeda, vyzerá to kúzelne, mňam.....ešteže som práve spapala ku kávičke "štrudlu jablkovú", inak by moje chuťové kanáliky dostali zabrať:-)
    A krásne fotočky!

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...